در راستای برگزاری دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی
1398/08/11

مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بر شکل گیری هویت فرهنگی در جامعه تاکید واظهار داشت: بی شک در جامعه ما ، موثرترین و کارآمد ترین حوزه تاثیر گذار بر هویت پس از خانواده، مدارس و مراکز پیش دبستانی به ویژه در دوره پیش دبستانی است . 
ایشان افزود: لذا وظیفه داریم به عنوان متولیان تعلیم و تربیت با برگزاری همایش ها و جلسات آموزشی و تربیتی، نقش جامعه، مدرسه و خانواده را مورد توجه جدی قرار دهیم .
مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از موضوعات اصلی و مورد توجه در سال های اخیر فراهم آوردن زمینه برای توجه به فرآیند تکوین و تعالی هویت کودکان دانست. 
دکتر فضلی تاکید کرد: واقعیتی که در این دوره سنی برای همه صاحب نظران و تحلیل گران اجتماعی اهمیت دارد، لزوم توجه به نشانه های شکل گیری هویت در کودکان و تلاش برای رفع مشکلات است، نقطه آغازین این حرکت باید از بدو تولد و دوره پیش دبستانی صورت پذیرد.
دکترفضلی مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ایجاد حس تعلق و تثبیت عناصر و مولفه های هویت را در میان نوآموزان دوره پیش دبستانی و دانش آموزان بسیار مهم ارزیابی کرد.
ایشان تصریح کرد: درشرایط فعلی پرورش مبتنی بر اسناد بالا دستی و تربیت تمام ساحتی با تهدید های متعددی مواجه است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر شکل گیری شخصیت و هویت کودکان از دوره پیش دبستانی می توان آینده ای مطمئن و امن برای آنان رقم زد.
وی بستر سازی برای این مهم را بسیار پیچیده دانست و ادامه داد: لازم است نهادهای مرتبط با مقوله تربیت بخصوص خانواده، مدرسه، جامعه و همچنین فضای رسانه یکپارچه و هماهنگ ایفای نقش کنند تا هویت منسجم در کودکان به عنوان سرمایه های اصلی کشور، شکل بگیرد و آن ها با درک فرهنگ و مولفه های آن نسبت به ارزش ها و باورها احساس تعلق داشته باشند و در دنیای متلاطم کنونی اصالت و مسئولیت اجتماعی خود را فراموش نکنند.