بازی و یادگیری
معیارهاي طراحی بازی:
لازم است بازي هاي هويت محور متناسب با گروه سني نوآموزان پيش دبستاني (گروهي،كلاسي يا فضاي باز) با رعايت نكات زير طراحي و ارسال شود:
- متناسب با ویژگی ها و نيازهاي جسمی ، عاطفی و اجتماعی كودكان
- توجه به پرورش و هماهنگي مهارت های حسی- حركتی، تقویت دقت و تمركز، عكس العمل به موقع، پرورش خلاقیت، اعتماد به نفس، تصمیم گیری فردی، نگاه تازه وجدید به دنیای اطراف،كشف و حلّ مسئله و ...
- وجود معنا و مفهوم منطقی و انسجام بین بخش های مختلف بازی
- پرهیز از روش های نامناسب در برخورد با كودكان ناموفق ( برنده و بازنده، اخراج و...)
- وجود عناصر جذاب براي كودكان مانند: ریتم، نقش پذیری، تحرك و ... با رعايت ارزش هاي اعتقادي و فرهنگي
- ترویج، احیا و باز آفريني بازی های بومي و سنتی مناسب كودكان
شرایط ، مدارک مورد نیاز و سایر موارد مربوط به ثبت نام بخش بازی و یادگیری را از پیوندهای زیر دریافت نمایید: